Maxim Spek

Sales bij B2B bedrijven wordt steeds onpersoonlijker. Flitsende websites, productpush content, marketing automation, chatbots….en het salesteam krijgt een LinkedIn knoppen training…. Maxim denkt dat het anders kan. 15 jaar geleden richtte hij B2B leadgeneratie specialist prospex op. Inmiddels is prospex met 50 collega's actief in 6 landen voor ruim 60 klanten. Hij daagt je uit en neemt je mee in de nieuwe wereld van marketing en sales. Maxim Spek is te boeken als spreker bij The Speakers.

Biografie

  • Maxim studeerde bedrijfseconomie aan de UvA. Na 10 jaar gewerkt te hebben voor IT corporate Atos waagde hij in 2007 de stap naar het ondernemerschap en richtte B2B leadgeneratiespecialist prospex op. Inmiddels is Maxim naast prospex tevens actief als investeerder en spreekt op evenementen door heel Europa.

  • Maxim doet jaarlijks benchmarkonderzoek onder honderden B2B marketing en sales directeuren. In zijn presentaties neemt hij zijn publiek dan ook mee in wat de koplopers uit dat onderzoek anders doen. De wereld van B2B-sales is volop in beweging.

    De tijd van product push en cold calling is definitief voorbij. Maar niet alleen de markt verandert, ook de saleskanalen en de technologie gaan daarin mee. Naast telefoon en mail zijn nieuwe kanalen als social en web cruciaal voor succes in verkoop. Het koopproces wordt steeds digitaler en dat heeft een behoorlijk effect op de B2B-verkoopstrategie. Doordat prospects toegang hebben tot meer informatiebronnen, is men in de oriëntatiefase al goed geïnformeerd. Met als gevolg dat de macht meer en meer verschuift richting de inkoper. Wie voorop wil lopen in B2B-sales zal dus succesvol moeten zijn in die belangrijke oriëntatiefase, maar ook z’n slag moeten slaan in de overwegings- en besluitfase.

    De nieuwe wereld van verkoop vraagt om een transitie naar social en digital. Succes in verkoop is het resultaat van je vermogen om een warme relatie te ontwikkelen met je prospects. Daar is niks aan veranderd. De vraag is hoe je in de nieuwe wereld relevant blijft voor je doelgroep, welke tools en middelen je het beste kunt inzetten en welke nieuwe skills het vraagt van sales. Wil je jouw team alvast anoniem benchmarken, vul dan hier het benchmark onderzoek in en ontvang een gratis persoonlijk benchmark rapport.

  • De afgelopen jaren sprak Maxim meer dan 2.500 B2B marketing en sales directeuren. Maxim daagt uit en neemt je mee in die nieuwe wereld van marketing en sales. Hij inspireert en deelt volop praktische tips aan de hand van voorbeelden uit de praktijk.

    Als B2B sales expert is Maxim op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen in de branche. Zijn presentaties richten zich op onderwerpen zoals digital selling, het verhogen van de sales funnel, B2B-sales trends voor 2023 en wat dit betekent voor je verkoop, en waarom cold calling volgens hem dood is en wat de alternatieven zijn.

  • Maxim's lezingen zijn niet alleen informatief, maar ook op maat gemaakt voor bedrijven in de B2B-sector met een salesorganisatie en snelgroeiende bedrijven in de tech- en IT-industrie. Met zijn presentaties wil Maxim zijn publiek inspireren en motiveren om nieuwe ideeën te implementeren en hun verkoopstrategieën te verbeteren.

    Gartner voorspelt dat in 2025 80% van de buying journey digitaal zal zijn. Inmiddels zijn er meer dan 350 salestools beschikbaar. Sales bij B2B bedrijven wordt dan ook steeds onpersoonlijker. Flitsende websites, productpush content, marketing automation, chatbots….en het salesteam krijgt een LinkedIn knoppen training….

    Maxim denkt dat het anders kan. Relaties zijn gebaseerd op het wederzijdse vertrouwen tussen mensen. De persoonlijke, menselijke factor moet dus het uitgangspunt blijven. Maar hoe organiseer je dat?

    Verkoop in B2B is altijd het resultaat is van een relatie. Door je doelgroep te verrassen met relevante inzichten ontstaat er stapsgewijs een vertrouwensband, wat er uiteindelijk in resulteert dat je in de markt gezien wordt als kennisleider en een mogelijk (trusted) partner om zaken mee te doen.

    Het begint met nieuwsgierigheid wekken en online zaadjes planten in de hoofden van prospects. Door jouw kennis en inzichten te delen en van waarde te zijn voor de ander groeit de bereidheid om met elkaar aan tafel te gaan.

  • Maxim Spek is te boeken als spreker en is uniek op het gebied van digital selling. Leer van de koplopers in B2B sales en verbeter de conversie in jouw salesfunnel. Spreker Maxim Spek boeken voor jouw evenement? Neem contact met ons op!

Showreel Maxim Spek

Op zoek naar een inspirerende spreker voor jouw evenement of bijeenkomst? Maak kennis met spreker Maxim Spek. Bekijk de showreel.

Unieke spreker

  • B2B Sales

    Ondernemerschap

    Sales van de toekomst

    Social selling

    Content marketing

  • B2B digital selling 2.0

    Social selling

    Het verbeteren van je conversie in de sales funnel

    B2B-sales trends voor 2023

    Cold calling is dood, wat nu…

  • (Keynote) Spreker

    Workshop begeleider / strateeg

  • Nederlands

    Engels

Waarom uniek?

Drie redenen om spreker Maxim Spek te boeken:

Patrick Fokke | Siemens Digital Industries

“Maxim en Prospex hebben ons geholpen met een campagne waarbij stapsgewijs kennis wordt gedeeld met onze doelgroep en zijn erg blij met de resultaten.”

Peter 't Jong | ATOS

“Maxim is fast learning, committed results oriented manager. He has an enormous drive to making things happen. Has a clear commitment to the company he works for but above all is an outstanding business developer that puts the customer in the heart of every action!"

Blogs door Maxim:

Aanvraagformulier.

Leuk dat je interesse hebt in spreker Maxim Spek voor jouw evenement!

Vul onderstaande velden in en je ontvangt binnen 24 uur reactie op je aanvraag!

Spreker Redo Ait Chitt boeken bij The Speakers

Advies nodig?

Advies nodig?

Neem contact op met Rajjan El Alaoui

Telefoon
+31 6 39 12 28 77

E-mail
rajjan@thespeakers.nl

Meer unieke sprekers